11 september 2012

Snabb och enkel kaka

Denna är superenkel att göra. Tar nästan ingen tid att röra ihop heller. Samtidigt är den så himla god!

2,5 dl socker
2 ägg
2 dl mjöl
100 gr smör
1 tsk bakpulver
Valfria bär eller frukter

Vispa ägg och socker vitt
Blanda i resten. Rör till jämn smet.
Häll i smöret. (flytande milda går utmärkt)
Häll i bröad form. Häll i bär/frukt. Häll över pärlsocker om du har det hemma.

25 min 175 grader.

I detta fall valde jag att sticka ner äpplen. Då brukar jag klyfta dem och sedan vända dem i socker och kanel innan jag sticker ner dem i kakan.

Denna kaka finns i många varianter:-)

1 kommentar:

  1. Gjorde kakan idag! Och den blev supergod, även med brasilianska produkter! :) Jag använde mig utav jordgubbar! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!